باشگاه ورزشهای هوایی پارا (کلودبیس)

پرواز مسافت +321 کیلومتری با پاراگلایدر – سهیل باریکانی

پرواز مسافت +321 کیلومتری - سهیل باریکانی

 

اولین پرواز مسافت با پاراگلایدر + 300 کیلومتر امسال هم به اسم سهیل باریکانی ثبت شد.  او در یک پرواز موفق ، توانست مسافت 321 کیلومتری ایلام تا نزدیکی های ساوه را در طی 6 ساعت با پاراگلایدر پرواز کند.

 

بازنشر شرح این پرواز از پیچ اینستاگرام سهیل باریکانی :

 

یک پرواز تمرینی خوب، با اینکه مشخص بود امروز روز رکورد نیست ولی روز جذابی از آب در اومد.

حدود ۱ ساعت اول مشغول نگه داشتن خودمون روی دیواره بودیم و در واقع اولین ترمال جدی روز با یک لو سیو ۲۰ متری شروع شد.
ساعت ۱۲ پرواز مسافت شروع شد ، در ابتدا کمی آرام ولی خوب سرعت تریم بالا مهیچ بود و بعد ابرهای بزرگ قبل کرمانشاه که با اسپید قبل از اینکه خیلی بزرگ بشن ردشون کردم. سرعت تریم ۷۵ که با اسپید به ۹۰ و گاهی ۱۰۵ هم رسید. مدام در تلاش برای افزایش متوسط سرعت پرواز بودم ، هدفم ابهر بود که صادق ساعت ۶ منتظر من بود ولی خیلی زود متوجه شدم که رشد ابرها اجازه پرواز به آن سمت را نمی دهند. با پوشش ابر شمالی و اوردولپ غربی مواجه بودم ،تنها راه فرار ، شرق و به سمت ساوه بود. تقریبا هر سه طرف شمال و غرب و جنوب در حال بارش بودند و من سعی در فرار به شرق. در واقع ۵ ساعت در حال تعقیب و گریز با ابرهای سیاهی بودم که از غرب می آمدند و در نهایت همین ابرها زمانی که خورشید کمی پایین رفت منجر به سایه شدن دشت و فرود من شدند در حالی که هنور ۲.۵ ساعت از روز باقی مانده بود. ساعت ۱۲ اولین ترمال و ساعت ۶ لند بعد از حدود ۳۲۰ کیلومتر هنوز دشت های کرمانشاه و همدان سرسبز هستند .

 

 

 

برای مشاهده ی ترک این پرواز در سایت XContest بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

 

XC flight , +321 km , Soheil Barikani

 

در سال گذشته ، سهیل باریکانی توانست در یک پرواز +368 کیلومتری از سایت پروازی گردنه رخ شهرکرد ، اولین پرواز +300 ایران و آسیا را به نام خود ثبت کند و پس از سالها ، رکورد پرواز مسافت با پاراگلایدر در ایران را به بیش از 300 کیلومتر ارتقا دهد که میتوانید گزارش،تصاویر و فیلم پروازی آن را در لینک زیر مشاهده نمایید :

 

گزارش پرواز +368 کیلومتری سهیل باریکانی از سایت گردنه ی رخ

 


 

باشگاه پروازی کلودبیس
مجری دوره های آموزشی پرواز با پاراگلایدر
نمایندگی کمپانی های پاراگلایدینگ جین گلایدر و اوزون در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *